Tuesday, February 21, 2017

Dumbell alirken nelere dikkat edilmeli? Ve sonrasi

Uzun zamandir agirliklarla ilgili sorular geliyordu. Once canli yayin yapayim dedim, sonra kaciranlar da mutlaka oluyor diye post yapmaya karar verdim....

Oncelikle agirliklarla calismak gerekli mi?

- Ben agirliklarla calistim en basindan beri. Agirliksiz calissam sonuc ne kadar surede alirdim bilmiyorum ama 10 ayda ben, bekarlik kiloma gelmistim. dogum kilolarimi ilk alti ayda vermistim.

Oncelikle nelere dikkat edilmeli?

sadece tek dumbell cift almayin yetmez cunku bir dumbella her yerinizi calistiramassiniz. Yetmez. ben mesela alt vucut calisirken cok 15'er kilo kaldiriyordum. Kol calisirken bazi hareketlerde 2 kilo bile agir geliyordu. Yani kilo artimi hareketten harekete gore cesitlilik gosteriyor....

Butceniz ne kadar bunun icin bilmiyorum ama ben agirliklarimin hepsini ikinci el aldim. Sonucta demir bunlar, sifir olsa da pek bisey farkedecegini sanmiyorum :)



1) Para icinde yuzenlere onerecegim urun... 

Iki yildir onlar bana ben onlara bakiyorum. Hala para icinde yuzemedigim icin alamiyorum :D belki ilerde 600k follower'im olursa, belki bana reklamlarini yapayim diye gonderirler diye umut ediyorum :D



2) Gul'cum, para icinde yuzmek kim biz kim, bize karinca kararinca bi urun soyle de gobisi popisi eritelim diyenler....

Ben de bu gruba giriyordum spor hayatina baslamadan once. Sevgili sayin tatli kociskom yine icat cikarma, kullanmayacagin seyleri aldirma bana dedi. Bende israr ettim. Askim git iki kos gel dedi :D 
Sonuc olarak, bulundugum sehrin ikinci el sayfasindan agirliklarimi aldim. 

Asagidakiler benim agirliklarim, hepsini cekemedim birde buyukler var. Ben vucut yapan bir cocuktan, acayip bir pazarlik yaparak ; " abicim kocam bana cok az butce ayirdi, bana bi guzellik yap zayiflayim" diye acitarak 200 dolar indirdim fiyati :D  Butun o donem bunlari kullandim. 

desavantajlari : surekli cubuklari cikar tak agirliklari degistir cok zaman kaybi soz konusu...


Bu da diger agirlik, bunu Vahap evlenmeden once almis sus diye evde tutuyordu. Bunlar cok daha iyi ve pratik. 1 kilodan 10 kiloya kadar cikiyor ust vucut icin ideal. Yeni baslayanlar icin de ust ve alt icin kullanilir. ben bu alttakini daha cok sevdim. zaman kaybi sifir. Cok pratik. Ama bu bowflex markanin kotu yani agirliklar gevsiyor. ve dusmeye basliyor. O yuzden bunlari hep kol icin kullandim. Dusmeyeceginden emin oldugum kilolari kullandim.



3) Kac kilo agirlik almam lazim? Nasil nerden baslamam lazim?

Daha oncede dedigim gibi ben size 2,5,10 kilo al diyemem cunku sizin nasil bir seviyede oldugunuzu bilmiyorum. Ancak, agirlik calisirken formunuz bozulmadan tekrar yapmaniz, o bolgeyide biraz zorlamasi lazim. yani 6., 7. tekrara geldiginizde terlemeniz biraz zorlanmaniz lazim. cok rahat bir sekilde yapiyorsaniz o kilo artmali...

4) Cok tekrar? Az tekrar?

Herkesin agirlik calisma sekli farkli. Ben 4 set 10 tekrar yapardim ama agirliklari zorlardim. agirlik arttirmaya giderdim. Kimisi cok agir kaldirmadan cok tekrar yapiyor. Benim bildigim cok tekrar yapmak calori

5) Kadinlar kaslanmaktan korkmayin!

Kadinlarin en buyuk sorunu " ya erkek gibi kaslanirsam?" Kadinlar erkekler gibi olamaz cunku erkeklerle ayni hormonlari tasimiyoruz. Agirlik calismak sizi vucut gelistirmeci yapmaz, yag yakmak ve kilo vermek icin ideal bir yontem agirlik calismasi. Bu sekilde vucudunuz forma girecek. 

Asagidaki linkteki post agirlik, HIIT cardio ve cardio ile ilgili goz atin isterseniz : 


6) Nasil bir program izlemeliyim? 

Oncelikle mutlaka butun vucudunuza deginmeniz lazim. Tek bolgede yogunlasmayin. vaktiniz yoksa haftada iki tum vucut calisin. Vaktiniz varsa antremanlarinizi bolun. Mutlaka hiit cardio ekleyin araya. 

Bu konuda Turkce sayfalari bilmiyorum ama 
http://www.bodybuilding.com Bu sayfayi ben cok kullandim. Bir cok programa ulasabiliyorsunuz. Her hareketin videolu anlatimi var, ve kendi profilinizi olusturabiliyorsunuz. 

Onun disinda, yabanci sayfalarda yeni baslayanlar orta seviyede olanlar icin de basit programlar var.

Fitness blender 8 haftalik programlarini yaptim ben bu asamada, hem hazir bir program, hem ucuz hem de ev konforunda yapilabiliyor. Bu konuyla ilgili paylasimim asagidaki linkte ;



No comments:

Post a Comment