Tuesday, June 14, 2016

Kilolari verdikden sonrasi icin...

Selaaammmm Millet....

Simdi size cok guzel seyler anlatacagimim ve biran once final cizgisine gelmek isteyeceksiniz...

1. Kilo vermek icin cok ugrastiniz, isin sadece diyetle olmadigini ayni zamanda sporunda cok cok zorunlu oldugunu sonunda anladiniz! Ve tabiyki spor derken oyle aheste aheste yurumek degil, HIIT CARDIO ve Babalar gibi agirlik kaldirmaniz gerektigi konusu artik DANK ETTI...

Asagidaki resimdeki kizimiz gibi, cardio degil Hiit ve agirlik. Bunun icin gerekli aciklamayi son bir yildir, instagram ve blog hesabimdan usenmeden yorulmadan surekli yapiyorum, size biraz kurcalamak duser.



2. Kilo verme esnasinda, sonunda Diyet yapmiyoruz, saglikli besleniyoruz olayini baslatabildiniz. Kilo vermek icin sacma sapan diyetlere bas vurmuyoruz. Kaloridan kasmiyoruz, ac kalmiyoruz, kendimizi oldurmuyoruz. Sadece saglikli besleniyoruz. Neydi saglikli beslenme? Burda konuya giris yapmistim. Dikkat edilmesi gereken en buyuk unsur yag, seker un. Ben artik diyet urunlerini komple birakdim. Icerigini okuyamadigim seyleri eve almiyorum. Islenmis hicbir gida almiyorum. Konserve hicbirsey almiyorum. Eve abur cubur almiyorum. Kola ve benzeri seyleri icmiyorum.
Uzun sure boyle devam edince, artik sisteme alisiyorsunuz, ve istesenizde eliniz cok yag koymada ya da seker koymaya gitmiyor.





3. Kilolarinizi verdiniz, istediginiz goruntudesiniz. Peki ya sonra?

Eger eski yasam seklinize donerseniz agir agir verdiginiz kilolari geri alirsiniz.
Size sadece kendimden bahsedecegim. Ideal kiloma mayis-haziran gibi ulastim. 1 yil oldu ve 48-49 arasi kilomu tutmayi basardim. Cok kilo veren insanlar en az bir yil kilo korumalari lazimki vucut yavas yavas sisteme alissin. Cok kilo verince, vucudunuz kaybettigini geri almaya calisiyor. Sizin giden yaglarinizi, vucudunuz ariyor :) Onlari kazanmak adina elinden gelen herseyi yapiyor. Bu sure zarfi icinde vucudunuza " bak onlari ben geri istemiyorum, bosuna ugrasma sana vermeyecegim" demek sizin elinizde.

Ben asla kendimi ac birakmiyorum. herseyden yiyorum. Cikolatami, ekmegimi, pilavimi, yemegimi, hamburgerimi, pizzami vs..vs..vs.. canim ne isterse yiyorum. Ama dengeyi asla bozmuyorum... Nasil mi?
Bugun kacirdim mi? Yarin dikkat ediyorum. Yarin da mi kacirdim, o zaman iki gun dikkat ediyorum. Tum gun dikkat edemesem bile aksam mutlaka dikkat ediyorum.Benim en zorlandigim anlar aksam anlari. Butun gun aklima gelmez yemek yemek, aksam olunca surekli birseyler agzima atmak isterim. Cozumu eve abur cubur almayarak buldum. Hep saglikli atistirmaliklar var onlarla idare ediyorum. Esim bazen cikolata aliyor kendime engel olamadigim cok oluyor. Bazen yarim paketi gece 1'de yedigim ve kendime cok saydigim da oluyor. Ancak hepimiz insaniz, nefsimize engel olamadigimiz anlarimiz oluyor. Bu gibi anlarda "batti balik yan gider" felsefesinden ziyade, "tamam bu saatte yememem lazimdi, oldu bir kere, yarin cikolata yemek yok, ya da birdaha soz yapmayacagim" gibi kendinizi telkin edin, kendinize gaz verip paketin kalanini yemeyin...

Spora gelince, hergun yapmak zorunda degilsiniz haftada uc bile yetiyor. Ancak yemeyi seviyorsaniz, kacirdiginizi dusunuyorsaniz o zaman hergun yapmak daha mantikli.

Snapchetten takip edenler goruyordur. Guzel yiyorum cogu zaman, ancak aksamlari genelde yemiyorum, ogunlerim az oluyor, ve tartida 50 ustune cikarsam hemen dikkat moduna geciyorum. amacim hep 49'larda kalabilmek.

Aklima geldikce bu konuda yazacagim, simdilik iyi gunler :)

















No comments:

Post a Comment