Tuesday, October 11, 2016

Beslenmenin Onemi

Istediginizi yiyin spor yaptiktan sonra, demek isterdim ama ne yazikki mumkun degil :D

Kisa ve oz yazacagim, 

1) Diyet yapmadim
2) Kendimi ac birakmadim

Neler yaptim peki?

- oncelikle sekeri komple biraktim, yagi azalttim ( evde yapilan yemeklere 2-3 yemek kasigindan fazla yag koymadim. Tuzu da azalttim. Her cesit yemegi yaptim bu sekilde...

- Etin yagini yemeklere koymadim, yagi az kiyma aldim. tavuk yemeklerini ve corbalarini derisiyle yaptim ama deriyi yemedim.

- Diyet urunlerini kullanmadim. sutu ve yogurdu yuzde iki yag oranina gore aldim.Diyet kola, tatlandirici vs. sebebi saglikslik bulmam.

- Disarda yemegi azaltip eve herseyin en iyisini aldim.

- Esimle biz ayni seyleri yedik, cocuklarimin corbasi zaten ayri oluyor, onlar genelde aksam corba icerler, pilav ya da et yemegi varsa onlarda bizimkinden yerlerdi.

- Protein agirlikli beslendim agirlik yaptigim donemde, kilomun bir bucuk kati protein almaya calistim gunde.

- Belli bir program ya da liste izlemedim, kafama gore takildim, normal kahvalti, oglen ya da aksam yemegi, turk yemeklerini saglikli uyarlanmis hali mesela, ya da pilav salata et, balik, tavuk, bazen bulgur bazen makarna.

- Ekmek gunde iki ya da bir ogun tukettim, genelde oglen sandvic olarak tercihim oluyordu sebebi okuldu, sandvic almak daha kolay ve ucuzdu :)

- Haftada bir kacamak ogun yaptim, kacamak ogunde ne istersem yedim tatli dahil.

- emzirmemden dolayi kilo daha hizli gitti.

Ideal kilodan sonrasi 

- her ay uc kilo verdim, kizim 7 aylik olmadan dogum kilolarimi verdim, kizim 11 aylikken ben evlenmeden onceki kiloma geldim, kizim 12 aylikken ben 46'lari gordum, ama bunun sebebi tatilin bana verdigi yorgunluktu, ve asiri halsizdim. bu kiloda hastalikli gibi duruyordum. Kanadaya geldikten sonra 49-50 arasinda korudum son bir bucuk yildir.

- Yanlis bir algi var Turk sayfalarinda, kilonun dusmesi sizin saglikli oldugunuz anlamina gelmez. Mesela agirlik ve duzenli spor yapinca kas kutleniz artar, bu durumda kilonuz tartita fazla gorunur. ancak, mesela biri 50 digeri 60 kilo iki insanin foto karsilastirmasi yapildiginda kas calisan insan 60 kilo bile olsa, 50 kiloluk insandan daha fit gorunebilir. Spor vucudunuzun daha ince ve daha fit gorunmesini saglar...

- Ideal kiloya gelince, ayni beslenme sekline devam ediyoruz. "Saglikli" ancak canim bugun hamburger mi istedi? gidip yiyebilirsunuz. o size kilo aldirmaz. Uc gun ust uste kacirdiniz mi? Kilo almassiniz! Nasil kilo alirsiniz? durmadan kacirirsiniz, gunler gunleri kovalar, siz kendinize dur demessiniz, spor yapmassiniz, bu sekilde zamanla kilo almaya baslarsiniz.

- Beni @kgul instagram hesabimdan takip edenler hamur islerimi gorur. Yemiyor muyum? Hayir yiyorum. Hatta bazen gece firindan cikariyorum, bir simit goturdugum oluyor. Sabah tuketmek daha akillica tabi.

Beni zorlayana nelerdi?

Cikolata, fast food

Cikolata konusunu eve almayarak cozdum, ama cocuklarin okul beslenmeleri icin almamiz lazim. Bazen kendime engel olamiyorum cocuklarin kurabiyelerine dadaniyorum sonra pismanlik yasiyorum :D

Restorana gittigimizde hic saglikli tercihler yapamadigim icin gitmemeyi tercih ediyorum artik.

Son olarak :

Eger bir sure kendinizi tutarsaniz zamanla o seyi aramiyorsunuz. Mesela ben gercekten hamburger delisiyim, son uc ayda belki iki defa yedim. Artik aramiyorum. Cikolata da hala kendimi kaybediyorum onu cozersem yazarim...


No comments:

Post a Comment