Thursday, October 13, 2016

Kilo vermek guzel ama saglimiz daha onemli!

Bu sefer baska bir konu hakkinda zamaninizi almak istiyorum...

Kilo vermek, fit durmak, aynada guzel gorunmek, herseyin uzerinize yakismasi hepsi cok guzel duygular. Ancak, bu duygularin sizin sagliginizi ve psikolojini bozmasina izin de vermemeniz gerekiyor.

Nasil oluyor? Evet cok zor.

Ozellikle cok kilo vermesi gereken insanlar, mesela aylarca bu hayatin icinde olanlar zamanla yedikleri ictikleri herseye yag olarak bakiyorlar. Herseyden kilo alacaklarini dusunuyorlar. Hayatlari tamamen kilo almamaya yonelik oluyor. Bu durum aslinda sizi zamanla mutsuzlastiriyor. Psikolojinizi altust ediyor. Ve sonuc olarak gunde 10 defa tartiya cikiyorsunuz.



Ben de bunlari yasadim. Hala yasiyorum aslinda. Sadece kendime telkinlerde bulunarak bu sureci asmaya calisiyorum.

Instagramda kilomu soruyorlar! Yediklerini elestiriyorlar! saglikli yemek diye etiket kullaniyorsun ; " Bu mu saglili diyorlar" yani ortada cok yanlis bilgiler donuyor. ( Bu tarz yorumlari aninda gordukce siliyorum zaten.)

Saglikli beslenme nedir?

Gunluk hayat beslenmesine  az yag koy, sekeri birak, asitli icecekleri birak, asiri yagli seyleri birak yine istedigini ye. Saglikli yemek budur.
Zaten bir sure sonra vucudunuz yagli seyleri aldiginda sisiyor, rahatsiz ediyor sizi ve tercih etmemeye basliyorsunuz.

"Ama mesela bes cayina gittiniz, hamur isleri dolu, bakip yemiyorsunuz, kendinize iskence yapiyorsunuz, yememek icin beyninizle savasiyorsunuz. Caniniz yemek istiyor. Sonra yemiyorsunuz ve diyorsunuzki " kendimle gurur duyuyorum, yemedim." "

Ya da kendinizi slkarsiniz, yememek icin cabalarsiniz ve ne olur?

Boyle olmamak lazim :D 






Add caption
















Ben buna katilmiyorum, o seyleri yememek icin bedenime, beynime, psikolojime resmen eziyet ettirdim orda. Ben boyle durumlarda yerdim. Yani bir tabak  bes cayi ikramlarindan yemek size verdiginiz butun kilolari geri aldirmaz. Orada onemli olan sey, ertesi gun ya da aksam dengeyi saglayabilmek, cizgiyi bozmamak. Ben hep buna dikkat ettim.

2 comments:

  1. Beni ig de blok etmissin anlamadim neden? Yorum bile yazmadim alla alla

    ReplyDelete